News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

Feestdagen topic

Started by PH, Sun, 2005-12-04, 16:43:48

Previous topic - Next topic

PH

Hallo beste Nederlanders!

Hier kunnen we lekker praten over de feestdagen. Één daarvan is typisch nederlands: Sinterklaas.
Toevallig is het bijna Sinterklaas en nog toevalliger heb ik gisteracond Sinterklaas gevierd.

Het was een leuke en niet al te uitbundige viering.
Wat ik heb gekregen:

- Porcupine - In Absentia
- Portomonnee
- chocolade letter 'P'

Dat was alles wat ik wilde hebben en ik kreeg het!

Jullie nog iets bijzonders gedaan met Sinterklaas?
Of zijn hier wat Kerstman-typetjes die Kerst vieren met cadeautjes?

Post hier uw wensen en gekregen spulletjes.

Appelmoes??

Sinterklaas is niet typisch nederlands hoor (de manier waar op we het vieren misschien wel ;)).

Ik vier pas volgende week Sinterklaas ivm het arriveren van ons nieuwste familie-lid 28 november, nu kan iedereen er iig bij zijn. Ik weet niet hoe we het dit jaar vieren, waarschijnlijk een gezellig avondje samen waarbij de kleintjes kado's krijgen. Ik niet dus :'(
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Quote from: Appelmoes?? on Sun, 2005-12-04, 17:48:11
Sinterklaas is niet typisch nederlands hoor (de manier waar op we het vieren misschien wel ;)).

Ik vier pas volgende week Sinterklaas ivm het arriveren van ons nieuwste familie-lid 28 november, nu kan iedereen er iig bij zijn. Ik weet niet hoe we het dit jaar vieren, waarschijnlijk een gezellig avondje samen waarbij de kleintjes kado's krijgen. Ik niet dus :'(

Och arme...

De goede Sint is er voor iedereen! Jong en oud!
Of geloof je niet meer in die fijne vent?

Appelmoes??

Dankzij 2 oudere broers kan ik me niet een tijd herinneren dat ik ooit geloofd heb in de sint. Ze hebben me het blijkbaar al heel vroeg duidelijk gemaakt :) Niet dat ik nu een slechte jeugd heb gehad hoor.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Teunis

Wij vieren het traditioneel op de 5e december, morgen dus, met ons eigen gezinnetje. We hebben 2 kinderen, dochter van 14 en zoon van 11. We hebben lootjes getrokken en maken een gedicht voor degene die we getrokken hebben. Altijd gezellig.
'I will surrender my heart to the sky
Oh, our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time'
-------------------------------------------------------
Toto - Wings of time (Kingdom of Desire)

PH

Quote from: Appelmoes?? on Sun, 2005-12-04, 18:08:41
Dankzij 2 oudere broers kan ik me niet een tijd herinneren dat ik ooit geloofd heb in de sint. Ze hebben me het blijkbaar al heel vroeg duidelijk gemaakt :) Niet dat ik nu een slechte jeugd heb gehad hoor.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Sinterklaas bestaat WÈL!!!



;)

Mijn jongste broertje is 8 jaar en dus hebben we het nog in volle glorie gevierd.

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk lootjes trekken, lijkt me wel wat.

NijntjeRocks

#6
Sinterklaas gisteravond gevierd bij de schoonfamilie :)

Enneuh... Hierzo vind je o.a. de geschiedenis van Sinter Nikolaas, geschreven door mijn pa. Hij heeft afgelopen woensdag een lezing gehouden erover in Dordt en hij is al voor meer gelegenheden gevraagd, erg grappig :)

Oh, btw: deze site (van mn broer) komt al jaren voorbij bij programma's als jeugdjournaal, klokhuis en andere kinderprogramma's zodra de sint weer in de buurt begint te komen ;)
Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

maddox

Vandaag Sinterklaas gevierd met mijn schoonfamilie. Iedereen heeft gekregen wat ie wou, dus het was best gezellig. Zelfs de vurige discussies tegen het einde aan was weer gezellig. Mijn twee zwagers, mijn schoonpa en ik kunnen dan lekker tekeer gaan, bij wijze van spreken. Ook dit keer dus.  :)

MAD.  8)

Cause of Injury: Lack of Adhesive Ducks.

PH

Quote from: maddox on Sun, 2005-12-04, 21:43:01
Vandaag Sinterklaas gevierd met mijn schoonfamilie. Iedereen heeft gekregen wat ie wou, dus het was best gezellig. Zelfs de vurige discussies tegen het einde aan was weer gezellig. Mijn twee zwagers, mijn schoonpa en ik kunnen dan lekker tekeer gaan, bij wijze van spreken. Ook dit keer dus.  :)

MAD.  8)



Waar gaan dat soort discussies dan over? (Sorry voor mijn nieuwsgierigheid...  :-[ (Maar wie A zegt moet ook tot en met Z zeggen ;) ))

Little Angel

Quote from: PH on Sun, 2005-12-04, 16:43:48
Hallo beste Nederlanders!

Hier kunnen we lekker praten over de feestdagen. Één daarvan is typisch nederlands: Sinterklaas.
Toevallig is het bijna Sinterklaas en nog toevalliger heb ik gisteracond Sinterklaas gevierd.

Het was een leuke en niet al te uitbundige viering.
Wat ik heb gekregen:

- Porcupine - In Absentia
- Portomonnee
- chocolade letter 'P'

Dat was alles wat ik wilde hebben en ik kreeg het!

Jullie nog iets bijzonders gedaan met Sinterklaas?
Of zijn hier wat Kerstman-typetjes die Kerst vieren met cadeautjes?

Post hier uw wensen en gekregen spulletjes.

Wij hebben het zaterdag gevierd! Twas weer een hele stapel. Mijn kinderen (bijna 12 en 8 jaar) zijn weer aardig verwend met films en gamecube spellen. In Absentia is een geweldige cd, toevallig ben ik gisteren naar Porcupine Tree geweest in 013. Twas boven verwachting zo goed, het was het laatste optreden van de tour dus speelde ze een heel gevarieerde set. Ga de volgende keer zeker weer!!!!! Klasse!! ;D :-*
Ab Imo Pectore

Alle Jansen

Ik ben al te laat om over Sinterklaas mee te lullen maar doe het toch maar.
We hebben ook lootjes getrokken en het was heel gezellig. Laat geworden maar wel heel gezellig. Van diegene die nooit aan gedichten doet
>:( , kreeg ik er dit jaar uitgerekend 6 stuks. Ik hoop dat ik hem volgend jaar trek. Dan kan ie zich klaarmaken. Gna gna gna  ;D
We zitten nu één week voor de kerst dus kan ik deze topic gelijk doorzetten naar de kerst.
Met de kerst doen we meestal niks. Althans dat is mijn streven. Dat heb je als je bakker bent. Je werkt je voor deze dagen het ape-lazerus en hebt amper tijd om bij te slapen en stort je je in de oliebollen en appelflappen. ( had ik maar een beroep moeten leren  ;D)  En  de handicap dat ik zo ver in het noorden woon  is een aardige struikelblok om veel concerten te bezoeken. Zeker als je elke nacht om 2 uur naast je bed staat. Bovendien ben ik vaak te moe om dit allemaal te blijven volgen. Leeftijd hé..... >:(
Maar vooruit. Ik klaag niet hoor....ik geniet van deze tijd druk maar heel gezellig.
Op naar 2006...mischien dat dan de complete remix Contagion van Clive eens op de mat valt......