News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

"Waar komen jullie dan vandaan?" *muzieknootje*

Started by Appelmoes??, Wed, 2005-10-19, 22:28:01

Previous topic - Next topic

Appelmoes??

Titel zegt genoeg.

Ik kom uit Enschede, daar praten we soms met klinkers teveeeel of we slikk'n ze in  ;D
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


NijntjeRocks

Quote from: Appelmoes?? on Wed, 2005-10-19, 22:28:01
Ik kom uit Enschede, daar praten we soms met klinkers teveeeel of we slikk'n ze in  ;D
Ik kom ook uit Eansche, maar tegenwoordig woon ik in Rotterdam (ja, dat is idd aan de andere kant :P)
Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

Marina

Door de week woon ik in Ede. Ongeveer halverwege is dat! Maar dat duurt nog maar een half jaartje ofzo, tot ik afgestudeerd ben... Daarna, (en momenteel in weekenden en vakanties) in Hellevoetsluis. Dat ligt redelijk in de buurt van Rotterdam. Toch is het nog een heel dik uur met het OV om op het station te komen daar.... Want in ons boer'n gat rijdt ofcourse geen trein!   >:(

Leuk om te weten waar iedereen vandaan komt!

Invisible_Jen

ik kom uit het geweldige, sprookjesachtige *ahum* IJmuiden  ;)  :)

weten jullie dat ook weer even he ;) en idd leuk initiatief om hier een thread over te openen :)

wie volgt??
I have read all your letters
I know what you contain
I have dreamt your dreams....
_________________________________________
Member of the Web Holland :) (official Dutch Marillion Fanclub)

Appelmoes??

Oja, dat herinnerd mij er aan om een foto-topic te openen ;D

(Maaaaan! Ik kan me zeuren :D)
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Invisible_Jen

Quote from: Appelmoes?? on Wed, 2005-10-19, 22:55:45
Oja, dat herinnerd mij er aan om een foto-topic te openen ;D

(Maaaaan! Ik kan me zeuren :D)


lol :D maar is wel leuk idee! ;D zet ik mijn (vrij serieus kijkende en niet al te vrolijk) foto er bij :P
I have read all your letters
I know what you contain
I have dreamt your dreams....
_________________________________________
Member of the Web Holland :) (official Dutch Marillion Fanclub)

Appelmoes??

Quote from: Invisible_Jen on Wed, 2005-10-19, 22:57:14

lol :D maar is wel leuk idee! ;D zet ik mijn (vrij serieus kijkende en niet al te vrolijk) foto er bij :P
Oki :)
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


erik

Geboren en getogen in Heerhugowaard, vervolgens in Groningen vertoefd (studie) en nu geland (al weer drie jaar) in Den Haag (erg fijn met al die concerten in De Boerderij en veel beter te doen dan vanuit Groningen :P)
We stare at our screens
All our lives
What a waste of eyes..

Appelmoes??

Oja, ik heb ook nog een jaartje in Amersfoort gewoont. Leuke stad opzich, maar wel klein qua centrum.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


maddox

Geboren in Utrecht maar na 26 jaar in Vianen beland. Woon er nou al zo'n 7 jaar en het bevalt me best. Lekker rustig. ;)

MAD.  8)
Cause of Injury: Lack of Adhesive Ducks.

PH

Geboren in Den Haag. (2 jaar gewoond)
Opgetogen in Zoetermeer. (4 jaar)
Afgetakeld in Amersfoort. (10 jaar) (10 jaar?! ik heb ergens een rekenfoutje gemaakt...)

(Ohja, nu weet ik het, ik ben bijna 18 in plaats van bijna 16... de tijd vliegt als je in Amersfoort woont.... :P)

Appelmoes??

For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Vanderwoude

Woon in Leusden. (In de meest kindvriendelijke wijk van Nederland, hehe) 't schooltje staat in A'foort.
Geboren in Groningen
''I'm a million times removed, from the socially closed world.''
I can imagine, that wouldn't be too nice.

Teunis

Geboren en nog steeds woonachtig in Kampen, zo'n 15 kilometer van Zwolle. En ook hier slikken we de 'n' in  ;D. Praat als het enigszins kan ook dialect.
'I will surrender my heart to the sky
Oh, our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time'
-------------------------------------------------------
Toto - Wings of time (Kingdom of Desire)

PH

Over dialect gesproken:

Ik schijn af en toe (en vooral binnen huiselijke kring) nog behoorlijk Haags te praten.
Hoewel ik dat zelf niet door heb... (heel af en toe wel trouwens...)

Mijn ouders (vooral m'n pa) spreken af en toe ook behoorlijk Haags, het zit erin hè, maar het komt er nooit meer uit.

Coen, praat jij weleens echt Gronings? Nee hè?

Little Angel

Ik ben geboren en getogen in Moordrecht, of zoals de echter Moordenaars zeggen....in Moord! Binnen 20 minuten zit ik in de bar van de Boerderij......dus van mij mogen de beste bands daar blijven komen hoor! Morgen ff een ritje naar den Belg....voor het Female Voices Festival, oa.Autumn, Epica en After Forever.....wat hebben we toch goeie bands in Nederland! Dus tot daarna allemaal, prettig weekend trouwens. ;D ;D
Ab Imo Pectore

Cyborg-Frask

#16
Zoetermeer mijn hele leven lang :) ik zit binnen 10 minuten aan de bar in de boerderij  ::)

over het algemeen praten wij hier een beetje met een bekakte R. ( zelf zeggen wij  ZoetermeeRr ) maar dat doet lang niet iedereen.  8) . voor de rest een leuke stad, alleen een beetje volgebouwd. ;)

Invisible_Jen

#17
Quote from: Cyborg-Frask on Sat, 2005-10-22, 14:07:19
Zoetermeer mijn hele leven lang :) ik zit binnen 10 minuten aan de bar in de boerderij  ::)

over het algemeen praten wij hier een beetje met een bekakte R. ( zelf zeggen wij  ZoetermeeRr ) maar dat doet lang niet iedereen.  8) . voor de rest een leuke stad, alleen een beetje volgebouwd. ;)


jee, ik ga ook maar in zoetermeer wonen over een paar jaar :D binnen 10 min aan de bar in de boerderij!! beter...
en die bekakte 'R' waar je het over hebt vind ik leuk! ;D beter dat die platte scharren hier in IJmuiden :-\ (waar ik gelukkig geen een van ben)
I have read all your letters
I know what you contain
I have dreamt your dreams....
_________________________________________
Member of the Web Holland :) (official Dutch Marillion Fanclub)

Vanderwoude

Quote from: PH on Thu, 2005-10-20, 20:18:30
Coen, praat jij weleens echt Gronings? Nee hè?

Zou wel cool klinken, maar helaas, ik kan er geen hout van.
Ik heb jou trouwens nog nooit Haags horen praten

In mijn regio praten de meeste mensen met een dialect, maar van Leusdenaars is wel eens gezegd dat ze bekakt praten, volgens mij is dat gewoon hetzelfde als praten zonder dialect.  ;D
''I'm a million times removed, from the socially closed world.''
I can imagine, that wouldn't be too nice.

Alle Jansen

Oosterwolde Friesland maar ik proat Stellingwarfs.  Das niet krom of dialect maar oertjongers oftwel Stellingwarfs. Das net zoiets as twents (ok een saksische teal) en wij slik,n ok de leste klinkers in.
*vertalen lijkt me niet nodig

Appelmoes??

Ik wist niet dat twents een saksische taal was. Ik dacht gewoon germaans ofzo...
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Alle Jansen

germaans is toch duits?
en saksisch is toch ook duits (niedersaksen?)

Appelmoes??

Oja, ik ben in de war met angel-saksisch :-X Maar wat is dan het verschil tussen saksisch en germaans?
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Quote from: Vanderwoude on Mon, 2005-10-24, 19:28:01
Zou wel cool klinken, maar helaas, ik kan er geen hout van.
Ik heb jou trouwens nog nooit Haags horen praten

In mijn regio praten de meeste mensen met een dialect, maar van Leusdenaars is wel eens gezegd dat ze bekakt praten, volgens mij is dat gewoon hetzelfde als praten zonder dialect.  ;D

HAHAHAHAHA

Ik heb ooit gehoord dat het ABN* (niet niet die bank) in Den Haag werd uitgevonden.
Echt Haags is trouwens goed te verstaan.

Ja ik ben best wel trots dat ik uit Den Haag kom. :)

*Algemeen Beschaafd Nederlands (voor de algemeen onbeschaafde nederlanders die niet wisten dat dit de afkorting was)

Appelmoes??

Tegenwoordig is elk dialect (dialect, niet accent) ABN dacht ik.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace