News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

Arena, Nederland en Progrock/Progmetal

Started by Wiebe, Wed, 2006-01-11, 23:55:28

Previous topic - Next topic

RenetheCage

Je hebt het over bands die live vaak beter klinken dan op cd. Ik heb andersom meegemaakt toen ik afgelopen week in de boerderij het concert van Pallas en ProtoKaw meemaakte. ProtoKaw was goed, maar Pallas viel tegen, terwijl ik de laatste albums erg goed vind. Het geluid stond veel te hard en de stem van de zanger verdronk hierin. Vond ik jammer, van Arena, of Saga, kunnen ze nog leren.

Appelmoes??

Dat het geluid te hard staat hoor je vaker van de Boerderij, ligt eerder aan de lokatie dan aan de band denk ik...
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Teunis

Ben er nog nooit geweest, maar 13 mei ga ik daar naar een concert van Pendragon. Hopelijk is het dan beter. Een goede soundcheck is toch het halve werk?
'I will surrender my heart to the sky
Oh, our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time'
-------------------------------------------------------
Toto - Wings of time (Kingdom of Desire)

Appelmoes??

Misschien dat de accoustiek gigantisch veranderd als de zaal vol is... ???
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Quote from: Appelmoes?? on Wed, 2006-02-01, 19:36:40
Misschien dat de accoustiek gigantisch veranderd als de zaal vol is... ???

Naar mijn idee stond niet het geluid te hard, maar stonden de drums te hard (Toen ik naar het concert van Kino ging, kon ik John Beck's toetsen nauwelijks horen. :'( ).
Maar als de drums bij een volle zaal te hard klinken, dan klinken ze in een lege zaal (volgens mij) nog veel harder. Zoiets zou toch op moeten vallen??

RenetheCage

Ik vraag me af aan wie het ligt; als de technici het geluid niet goed afstellen dan zou de band zelf het toch moeten horen? Bij de 2 concerten van Arena waar ik dit jaar bij was in de Boerderij was het perfekt, evenals bij Saga en Manfred Mann. Ik denk dat het bij Pendragon op 13 mei beter zal zijn, ben zelf ook benieuwd overigens, maar ik denk dat Clive wel keen is op een goede afstelling :).

JJ II

Het ligt er vooral aan waar je staat. Het geluid wordt afgestemd op de positie van de mengtafel. Dichter bij het podium hoor je meer drums (rechtstreeks) en meer geluid uit de gitaarversterkers. Wat je hoort komt dus rechtstreeks van het podium.
Toetsen zitten daar neit bij, die komen van de boxen aan de zijkant. Mijn dillemma: ik ben gek op keys, maar wil ook vooraan staan.... dat samen gaat dus niet helaas.

Appelmoes??

Bij Arena's laatste concert in de Boerderij was het geluid ook niet perfect, maar dat werd snel (en goed) aangepast toen. Bij Threshold klonk het geluid het hele optreden te hard. Ik had zere oren en dat is niet goed, ik stond ook niet recht onder een speaker ofzo. Bij het voorprogramma was het geluid ook niet goed, ook te hard.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Cyborg-Frask

Toevallig werkt een concierge van mijn school bij De Boerderij. Toen ik hem laatst vroeg wat hij van het Kino concert (waar hij ook was) vond, zei hij dat hij Kino erg goed vond maar dat het in De Boerderij niet echt goed klonk. Letterlijk zei hij: "De Boerderij klinkt altijd een beetje als een badkuip". ;D

PH

Quote from: Cyborg-Frask on Fri, 2006-03-10, 16:04:08
Toevallig werkt een concierge van mijn school bij De Boerderij. Toen ik hem laatst vroeg wat hij van het Kino concert (waar hij ook was) vond, zei hij dat hij Kino erg goed vond maar dat het in De Boerderij niet echt goed klonk. Letterlijk zei hij: "De Boerderij klinkt altijd een beetje als een badkuip". ;D

Is het een zwartwerker?? ;D ;D

Cyborg-Frask

hehe ;D niet voor zover ik weet  ;)

Ik heb gehoord dat het best aardig verdient om het geluid te beheren in (bijvoorbeeld) De Boerderij.
maar het is dan ook geen eenvoudige klus al die knopjes  :o.

Maar van de andere kant, je krijgt er voor betaalt om naar muziek te luisteren  ;). En ook al is het dan een badkuip... het is wel een badkuip met muziek  :)

PH

Quote from: Cyborg-Frask on Sun, 2006-03-12, 18:26:29Ik heb gehoord dat het best aardig verdient om het geluid te beheren in (bijvoorbeeld) De Boerderij.
maar het is dan ook geen eenvoudige klus al die knopjes  :o.
Aha, dat verklaart waarom jij voor 'Technician' hebt gestemd in dat andere topic.

Quote from: Cyborg-Frask on Sun, 2006-03-12, 18:26:29Maar van de andere kant, je krijgt er voor betaalt om naar muziek te luisteren  ;). En ook al is het dan een badkuip... het is wel een badkuip met muziek  :)
LOL.



Om toch maar weer ontopic te komen:
Ik heb pas eens geluisterd naar Within Temptation.
Da's ook best wel een goeie Nederlandse (eerder goth-)metalband.

Hun laatste album vind ik best wel goed klinken, misschien wel beter dan 'Mother Earth'.
Maar op 'Mother Earth' speelde Arjen Lucassen een gitaarsolo. ;)

Appelmoes??

Plus punt van WT vind ik dat ze de grunts hebben laten vallen (man, die knakker grunte echt teveel...) min punt is dat het er erg op lijkt dat WT een beetje commercieel is geworden. Maar dat is misschien wel onontkomelijk als je 'groot' wordt.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Quote from: Appelmoes?? on Fri, 2006-03-17, 11:51:17
Plus punt van WT vind ik dat ze de grunts hebben laten vallen (man, die knakker grunte echt teveel...) min punt is dat het er erg op lijkt dat WT een beetje commercieel is geworden. Maar dat is misschien wel onontkomelijk als je 'groot' wordt.

Weetje, commercieel is niet per definitie slecht.

Met commercieel wordt bedoeld dat ze muziek maken om geld te verdienen.
Volgens mij is Arena bijvoorbeeld een band die muziek maakt omdat ze graag muziek maken.

Maar Genesis werd op een gegeven moment ook 'commercieel'. Waren die nummers slecht?? Land of Confusion is een nummer die erg is platgedraaid bij de 'populaire' radiozenders. Maar het blijft ook wel een goed nummer. Verder heeft Genesis ook in hun 'commerciele' jaren goeie prog-nummers gemaakt.

Voorbeelden? Ok:

ABACAB (beschouwd als de overgangsfase)
3. Me And Sarah Jane
4. Keep It Dark
5. Dodo/Lurker

GENESIS
1. Mama
3/4. Home By The Sea/Second Home By The Sea

INVISIBLE TOUCH
2. Tonight, Tonight, Tonight
6. Domino
8. The Brazilian

WE CAN'T DANCE
3. Driving The Last Spike
6. Dreaming While You Sleep
12. Fading Lights

Shit... nou ben ik wéér degene die offtopic gaat... :-[

Appelmoes??

Ik bedoel met commercieel worden dat de band niet de muziek maakt die zij willen maken, maar de muziek maken waarvan ze denken dat het publiek er beter op reageerd. Het is dan dus niet meer echt vanuit het hart gemaakt. (Klinkt wat dramatisch :D)

The Silent Force lijkt veel op Mother Earth, alleen zijn er meer effecten toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan de drums op TSF, die hebben het effect dat ze erg 'vanuit de heuvels' klinken, beetje ruimtelijk. Maar die effects komen denk ik gewoon omdat ze een betere studio enzo hadden, het album is ergens in scandinavie opgenomen en die hebben nou eenmaal erg veel verstand van Rock *horns*
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Cyborg-Frask

QuoteAha, dat verklaart waarom jij voor 'Technician' hebt gestemd in dat andere topic.
Jij hebt me ook werkelijk altijd door he  :P

QuoteIk bedoel met commercieel worden dat de band niet de muziek maakt die zij willen maken, maar de muziek maken waarvan ze denken dat het publiek er beter op reageerd. Het is dan dus niet meer echt vanuit het hart gemaakt. (Klinkt wat dramatisch  :D)
^^ klinkt inderdaad dramatisch...

Maar je hebt wel gelijk. dat is dus waar je als band voor moet oppassen. Het zou zonde zijn als je muziek maakt waar ze zelf niet "achter staat" maar wel maakt aangezien je geld moet hebben  :(

Maar zie het ook van de andere kant. Als een band commercieel wordt, hebben ze het goed gedaan in de niet-commerciele tijd. Dus zodra een band commercieel word zullen ze niet snel hun muziek style veranderen aangezien DIE style hun groot heeft gemaakt. Gebeurd dat wel, dat is met maar afwachten hoe het publiek daarop reageerd. Als je dan opeens hele andere muziek gaat maken loop je de kans dat je je vertrouwde fans kwijtraakt....

voorbeeld: Als WT in eens country gaat maken omdat dat "meer vraag naar is".... zijn ze mij in ieder geval kwijt  :P

PH

Quote from: Cyborg-Frask on Fri, 2006-03-17, 20:00:05voorbeeld: Als WT in eens country gaat maken omdat dat "meer vraag naar is".... zijn ze mij in ieder geval kwijt  :P

Als ze Progressive Country kunnen maken, tzou misschien wel apart zijn, weer es wat anders. :P

Maar als ze van niet-commercieel zijn overgestapt op wel-commercieel, dan hebben ze in feite al mensen teleurgesteld. Er zijn zat mensen die nu niet meer naar WT luisteren omdat het te commercieel is.


Aan de andere kant zijn er mensen die van de popwereld ofwel het commerciele werk zijn overgegaan naar de proggers.
Enkele voorbeelden:
- Radiohead doet rare dingen op het moment.
- Muse is (in mindere mate) ook aan het progressiveën.
- En wat dachten we natuurlijk van onze bovenste beste meneer Jem Godfrey die eerst dik in de popwereld zat (ik ken em niet trouwens) en nu de band 'Frost' heeft opgericht (nu ken ik em maar al te goed).


Maar goed, ik kan best begrijpen dat bands commercieel gaan. Geld is helaas de eerste behoefte van de mens. Maar in dat geval zou ik zeggen "zoek eens een baan!" muziek maken doe je maar in je vrije tijd.

Appelmoes??

Als je het over dramatisch hebt ;D

Maarja, stel dat ze ineens echt country willen maken, dat daar hun hart ligt. Dan moeten ze dat doen. Ok, zo'n beetje alle fans die ze nu hebben vallen af, maar ze krijgen vast wel nieuwe fans hoor. Zolang ze de muziek maken waar hun hart ligt maakt het aantal fans niet zo heel veel uit. Hoeveel kleine bands zijn er wel niet die voor maar 50 man spelen, waarvan de helft kennisen? Die hebben net zo veel lol als bands als Arena denk ik. Ze spelen allebei omdat ze dat graag willen, en als ze er geld mee kunnen verdienen is dat leuk mee genomen.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Au...

Nou doe ik mezelf pijn door op een zenuwachtige manier te lachen.

Ik bedenk me ineens dat we wel realistisch moeten blijven... ::) Ik geloof niet dat Within Temptation Country zal gaan maken.



Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat er mensen zijn die zo gauw teleurgesteld zijn wanneer 'hun' band commercieel wordt.
Hmm... ik weet eigenlijk niet wat ik er nog meer over wilde zeggen. Ik raak helemaal in de war. :D

Wie begon er over country-metal? Wil die persoon alsjeblieft even een klap in het gezicht komen incasseren? :D

Laten we het over wat anders hebben LOL. ;D

Cyborg-Frask

QuoteAls ze Progressive Country kunnen maken, tzou misschien wel apart zijn, weer es wat anders. Tongue
WHAHAHAA dat zou wel erg leuk zijn jah  :P Dan nog gaan tapdansen bij de optredens en ik koop een kaartje  :P

QuoteMaarja, stel dat ze ineens echt country willen maken, dat daar hun hart ligt. Dan moeten ze dat doen.
Uiteraard, maar dan zijn ze al verkeerd begonnen met hun 'metal', tenzij ze opeeeens een mega inslag hebben gekregen van het country genre :P . Kan hoor, en dan moeten ze zeker ook country gaan maken. Maar ik zou wel een wenkbrauw optrekken als dat gebeurt...

QuoteZe spelen allebei omdat ze dat graag willen, en als ze er geld mee kunnen verdienen is dat leuk mee genomen.
kijk dat is de juiste instelling!!!. Jongens.. ik denk dat we allemaal wel op 1 lijn zitten  *horns*
conclusie: bands mogen gewoon commercieel worden als ze maar zichzelf blijven (muziek maken die in hun hart ligt (erg mooie verwoording  ;))). en niet gaan maken wat de mensen willen horen.

*views new post*

QuoteWie begon er over country-metal? Wil die persoon alsjeblieft even een klap in het gezicht komen incasseren? Cheesy
ik kom al  :P ;D . Maar kijk niet gek op als ik kom opdagen met een honkbalknuppel  ::)

QuoteIk raak helemaal in de war.  :D
whaha geef niet hoor, ik weet hoe je je voelt, het is al laat, net een werkweek achter de rug. gelukkig begint het weekend  *horns*

Herben

Ik vind het gewoon jammer dat de rock muziek, de nieuwkomers gewoon niet gedraait worden op de radio, hoe vaak als Kayleigh van Marillion langs is geweest betekend wel dat er wel naar geluisterd wordt. Maar de nieuwkomers ik heb Arena nog nooit op de radio gehoord ik zou niet weten op welke radiozender ik het zou kunnen vinden.
Als je kijkt naar de piratenmuziek we gingen een keer erheen om een uur of 10 s'avonds naar een magapiratenfeest, en je kon zo doorlopen met een zee van ruimte, het jaar erop kon je om 19.30 al niet meer naar binnen, en was het stampdruk in de tent, wat je niet promoot komt ook niet aan de man is mijn conclusie dan. Of wordt zendpiraat en draai symphonische of proggressive rock (of hoe het dan allemaal heet) vindt een willy en je hebt een MegaProgressiveRockspektakel met 10000 man in de tent.
Walk along the Waterfall, watching as the world turns red
Wonder where the river flows, and the blood on the River bed
Poison lies to close to us, Reach across the salt and Sand
Moving Deeper into the Land

Alle Jansen

Misschien dat Internet radio een optie is?
Ik heb vaak radio .......aanstaan (spam hé)
Mooie sympho van de jaren 70 - 80 ;D

Herben

Quote from: Alle Jansen on Thu, 2006-11-02, 18:57:13
Mooie sympho van de jaren 70 - 80 ;D
Ja daar zeg je het zelf al mooie sympho uit de jaren 70-80, maar waarom niet uit de jaren 90-00 goeie muziek gemaakt
toen door bands als Dream Theater, Threshold, Saga, Arena maar die lijken gewoon niet te bestaan
Walk along the Waterfall, watching as the world turns red
Wonder where the river flows, and the blood on the River bed
Poison lies to close to us, Reach across the salt and Sand
Moving Deeper into the Land

Alle Jansen

Dat heb je mij ook niet horen zeggen. Ik luister ook heel erg graag naar de  jaren 80 - 90 - 00  en wat nog gaat komen.
Onlangs  "ontdekte" ik Porcupine Tree. Er valt nog zoveel te ontdekken.  DreamTheater heb ik zelfs al twee maal live mogen zien en Arena  al tig ??? keer. Dus als er wat te ontdekken valt dan sta ik dr altijd voor open. Maar de jaren 70 heeft toch wel de meeste invloed op me gehad. En ik geef toe dat ik daar met mijn gevoel wat ben blijven hangen.... :-\
Maar nogmaals....ik sta open voor  nieuwe impulsen....
We zouden kunnen vertellen hier, wat iedereen in zijn of haar kast heeft staan qua muziek. Dat geeft dan een aardig beeld waar iedereen naar luisterd .

PH

Quote from: Alle Jansen on Sun, 2006-11-05, 13:32:51We zouden kunnen vertellen hier, wat iedereen in zijn of haar kast heeft staan qua muziek. Dat geeft dan een aardig beeld waar iedereen naar luisterd.

Ik wil je graag doorverwijzen naar de zogenaamde listening profiles:
http://shattered-room.net/index.php?board=8.0

;)

Ik vind elk soort prog prima denk ik. En er valt inderdaad genoeg te ontdekken.