News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

Stel een vraag/geef antwoord (het hulp-topic)

Started by PH, Tue, 2005-11-22, 21:49:08

Previous topic - Next topic

PH

Goed... een nieuw topic voor ons Dutchies hiero.
Als je met een vraag zit en je vraagt je af wat iemand ervan vindt, dan is dit dé plek!
Problemen met vrienden, familie? Advies nodig bij de kleur van het tapijt van je nieuwe huis? Moeilijke vragen? Makkelijke vragen? Stel ze gerust! Misschien kan iemand iets voor je betekenen!


Zal ik maar beginnen dan?

REFERENTIE: PACO (BIOSCOOP)
Ik kreeg voor mijn verjaardag een bioscoopbon van iemand. Hartstikke aardig natuurlijk, maar ik ga eigenlijk nooit naar de bios. Ik wil wel eens gezellig met m'n vriendin naar de bios, maar m'n vriendin gaat normaal gesproken ook nooit. Nou vraag ik me af, weet iemand van jullie een leuke film om naar toe te gaan? (Ik ben echt een n00b op dit gebied...)

Invisible_Jen

ik heb niet direct een advies maar hier heb je wel een site, mischien zie je daar iets wat jullie wel aanspreekt om heen te gaan

http://www.filmfocus.com/films/list2.php?type=1

(The 40 Year-Old Virgin schijnt wel heel lachen te zijn :))
I have read all your letters
I know what you contain
I have dreamt your dreams....
_________________________________________
Member of the Web Holland :) (official Dutch Marillion Fanclub)

PH

Quote from: Invisible_Jen on Tue, 2005-11-22, 21:57:35
ik heb niet direct een advies maar hier heb je wel een site, mischien zie je daar iets wat jullie wel aanspreekt om heen te gaan

http://www.filmfocus.com/films/list2.php?type=1

(The 40 Year-Old Virgin schijnt wel heel lachen te zijn :))

Quote from: filmfocus.com'The 40 Year-Old Virgin' staat bol van de platvloerse humor en seksistische praatjes. Er zou eigenlijk een limiet gesteld moet worden op het aantal 'tits & pussy'-grappen dat een film zou mogen bevatten. Misschien heeft regisseur Judd Apatow zijn puberfase nog in te halen, maar dat kan ie dan toch beter in z'n eigen tijd doen. Deze overdosis aan ranzigheid is eventjes leuk, maar dan met de nadruk op eventjes.

Nee bedankt...

Maar toch bedankt voor de link. Ik zal nog wel eventjes verder kijken! Thanks!

JJ II

De nieuwe Harry Potter??

Altijd leuk, én Arena-related (hoe? lees de nieuwe biografie die op 9 december verschijnt)

Little Angel

Quote from: PH on Tue, 2005-11-22, 21:49:08
Goed... een nieuw topic voor ons Dutchies hiero.
Als je met een vraag zit en je vraagt je af wat iemand ervan vindt, dan is dit dé plek!
Problemen met vrienden, familie? Advies nodig bij de kleur van het tapijt van je nieuwe huis? Moeilijke vragen? Makkelijke vragen? Stel ze gerust! Misschien kan iemand iets voor je betekenen!


Zal ik maar beginnen dan?

REFERENTIE: PACO (BIOSCOOP)
Ik kreeg voor mijn verjaardag een bioscoopbon van iemand. Hartstikke aardig natuurlijk, maar ik ga eigenlijk nooit naar de bios. Ik wil wel eens gezellig met m'n vriendin naar de bios, maar m'n vriendin gaat normaal gesproken ook nooit. Nou vraag ik me af, weet iemand van jullie een leuke film om naar toe te gaan? (Ik ben echt een n00b op dit gebied...)

Euh je kunt de bon ook gewoon weer weggeven op een ander feest of verjaardag!!!!!! Maar als je echt wilt gaan dan is december altijd een goeie maand, komen meestal goeie films uit (40 year old virgin.....heb ik gezien is inderdaad erg plat, ff leuk maar niet de moeite waard) Flightplan lijkt me een erg gave film! Maar smaken verschillen toch!!! :D :D
Ab Imo Pectore

PH

Quote from: JJ II on Wed, 2005-11-23, 09:52:07
De nieuwe Harry Potter??

Altijd leuk, én Arena-related (hoe? lees de nieuwe biografie die op 9 december verschijnt)

Ben benieuwd hoe dat met elkaar in verband staat...

Maar toch... nee, ik hou niet zo van Harry Potter. Een aantal vrienden van mij zweren erbij, maar ik moet er echt niks van hebben...

Sorry... ik ben erg kritisch... :-[


@Little Angel:

Hahaha, nee, ik ga wel naar de bios dan, anders is het zo sneu voor die persoon die het gegeven heeft. (Eigenlijk zou ik daar schijt aan moeten hebben, maarja...)
Flightplan klinkt meer als mijn film. Heb zonet even gekeken waar ie over gaat en ik vind psychologische films altijd erg interessant, als het maar geen occulte onzin is.

Het idee deed me een beetje denken aan 'Left Behind' een Christelijke film, maar ook héél geschikt voor niet-Christenen. Aanrader!

Little Angel

Quote from: PH on Wed, 2005-11-23, 16:38:06
Ben benieuwd hoe dat met elkaar in verband staat...

Maar toch... nee, ik hou niet zo van Harry Potter. Een aantal vrienden van mij zweren erbij, maar ik moet er echt niks van hebben...

Sorry... ik ben erg kritisch... :-[


@Little Angel:

Hahaha, nee, ik ga wel naar de bios dan, anders is het zo sneu voor die persoon die het gegeven heeft. (Eigenlijk zou ik daar schijt aan moeten hebben, maarja...)
Flightplan klinkt meer als mijn film. Heb zonet even gekeken waar ie over gaat en ik vind psychologische films altijd erg interessant, als het maar geen occulte onzin is.

Het idee deed me een beetje denken aan 'Left Behind' een Christelijke film, maar ook héél geschikt voor niet-Christenen. Aanrader!

Volgens mij niet occult.....meer gewoon een psychologische thriller, volgens mij erg spannend....ben benieuwd hoe het afloopt. Heb alleen maar korte fragmenten gezien in de bios.....euh toen ik voor de 40 year old virgin ging!!!  :-\ :-[ :D
Ab Imo Pectore

Deenfan

Ja, ich will deeltaken am this traad, fordi ich meener at ich kann dem dutch so sprechen! Haben ihr einem richtijg traktoor til salgz?

PH

Quote from: Deenfan on Thu, 2005-11-24, 14:07:38
Ja, ich will deeltaken am this traad, fordi ich meener at ich kann dem dutch so sprechen! Haben ihr einem richtijg traktoor til salgz?

You're trying to speak german? (Deutsch)
This is the Dutch subforum (Nederlands)
Try another translating website. :D

Appelmoes??

Quote from: Deenfan on Thu, 2005-11-24, 14:07:38
Ja, ich will deeltaken am this traad, fordi ich meener at ich kann dem deutch so sprechen! Haben ihr einem richtijg traktoor til salgz?
LOL!
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


NijntjeRocks

@PH: Half december komt de eerste verfilming van een van de boeken van The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis) in de bios!
Vette aanrader. Lewis was een goede vriend van Tolkien en hielpen elkaar zo'n beetje met het schrijven van elkaars meesterwerken ;)

(en jij als christen zou C.S. Lewis toch moeten kunnen waarderen, denk bijvoorbeeld ook aan de Screwtape Letters ;))
Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

Deenfan

Quote from: PH on Thu, 2005-11-24, 14:51:50
You're trying to speak german? (Deutsch)
This is the Dutch subforum (Nederlands)
Try another translating website. :D

Just threw in a few deutsche words to make it understandable. Else, it's just writing norwegian, but adding a lot of double a's and i's and so on, and of course the ijk thing now and then, and a z instead of an s. Very simple language for us to learn. In print, that is!!!!

Kann deere forstee hva jeg sijer her? z?

;D this is hopeless...

PH

Quote from: Deenfan on Fri, 2005-11-25, 00:36:08
Quote from: PH on Thu, 2005-11-24, 14:51:50
You're trying to speak german? (Deutsch)
This is the Dutch subforum (Nederlands)
Try another translating website. :D
Just threw in a few deutsche words to make it understandable. Else, it's just writing norwegian, but adding a lot of double a's and i's and so on, and of course the ijk thing now and then, and a z instead of an s. Very simple language for us to learn. In print, that is!!!!

Kann deere forstee hva jeg sijer her? z?

;D this is hopeless...

Hehehehehehe
I bet there it says: "Can you understand what I'm saying here?"
But in perfect Dutch it would be: "Kan je begrijpen wat ik zeg hier?"
Or in german: "Kannst du verstehen wass ich sage hier?"


Quote from: NijntjeRocks on Thu, 2005-11-24, 23:24:13
@PH: Half december komt de eerste verfilming van een van de boeken van The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis) in de bios!
Vette aanrader. Lewis was een goede vriend van Tolkien en hielpen elkaar zo'n beetje met het schrijven van elkaars meesterwerken ;)

(en jij als christen zou C.S. Lewis toch moeten kunnen waarderen, denk bijvoorbeeld ook aan de Screwtape Letters ;))
Ik heb nog nooit boeken van C.S. Lewis gelezen... :-[ :-X Zou ik echt eens moeten doen. En eerlijk gezegd denk ik dat ik inderdaad probeer om naar die verfilming te gaan.
Ik heb uiteraard wel al veel over C.S. Lewis gehoord, (onder andere dat hij inderdaad bevriend was met Tolkien). Ben erg benieuwd naar die film, maar misschien kan ik beter eerst gauw even dat boek lezen.

maddox

Quote from: NijntjeRocks on Thu, 2005-11-24, 23:24:13
@PH: Half december komt de eerste verfilming van een van de boeken van The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis) in de bios!
Vette aanrader. Lewis was een goede vriend van Tolkien en hielpen elkaar zo'n beetje met het schrijven van elkaars meesterwerken ;)

Heb hier een hoop goeie dingen over gehoord, en vond de pre-view erg goed. Zeker een aanrader.

MAD.  8)
Cause of Injury: Lack of Adhesive Ducks.

Little Angel

Ok, hier dus een nieuwe vraag, ik zag daarnet in een poll voor best band dat Ayreon behoorde scoorde!!! Geweldig....nu komt hij binnenkort in de boerderij met SOP....de cd vind ik niet geweldig, die stem van Marcella ben ik echt na 2 nummers zat....zonde hoor! Weet een van jullie wat er life gespeeld gaat worden, als er een hoop Ayreon materiaal komt dan ga ik (hangt ook af wie er mee spelen trouwens, hopelijk gewoon Ed achter de drums en Arjen als leadgitar) Wie heeft er inside information ??? ??? ??? :D
Ab Imo Pectore

JJ II

Eens. PoS is echt een rip-off van Gathering, Evanescence, etc. Mooi, maar niet origineel. Maar ach, het slaat kennelijk aan en neem dat een artiest eens kwalijk. Arena zou dromen van deze verkoopcijfers en een deal met Sony, lijkt me.

Ik denk dat de band gewoon PoS is en dat Damian Wilson (die het voorprogramma is) gewoon een paar Ayreon nummers doet, evt. samen met Marcela.


The Butterfly Man

Quote from: JJ II on Tue, 2005-12-13, 11:09:05
PoS is echt een rip-off van Gathering, Evanescence, etc.

Hmm Jan-Jaap, ik neem aan dat je SoP bedoelt, aangezien ik PoS (Pain of Salvation) nou niet echt een rip-off vind van The Gathering, Evanescense enz... ;)

Tom
There will be white clouds beyond the hills...

Little Angel

Gaat een van jullie toevallig nog naar Dead Soul Tribe in Amstelveen op 6 januari????????????? ??? ??? ???
Ab Imo Pectore

maddox

Quote from: The Butterfly Man on Tue, 2005-12-13, 11:31:41
Hmm Jan-Jaap, ik neem aan dat je SoP bedoelt, aangezien ik PoS (Pain of Salvation) nou niet echt een rip-off vind van The Gathering, Evanescense enz... ;)

Tom

Neem ook aan dat je SoP bedoelt, al kan ik niet zeggen dat het een rip-off is van The Gathering. Eigenlijk ook niet van Evanescense.

Maar goed, ieder zijn smaak en mening.

MAD.  8)
Cause of Injury: Lack of Adhesive Ducks.

PH

Ok ik zal weer een vraag stellen.

Mijn mobieltje is pas kapot gegaan (ik kreeg em gratis bij de Postbank, dus het was geen groot probleem)
Sommige van jullie raden het vast al wel:

Siemens MC60

In ieder geval, ik wil een nieuwe kopen, wat kan ik het beste doen?
Ik denk dat ik sowieso geen Siemens meer wil... :P

maddox

Quote from: PH on Thu, 2006-01-05, 22:18:32

...Siemens MC60

In ieder geval, ik wil een nieuwe kopen, wat kan ik het beste doen?
Ik denk dat ik sowieso geen Siemens meer wil... :P

Dan zal ik maar geen antwoord geven: Ik heb al 4 jaar een Siemens m55 en ben er nog steeds tevreden over.

Dusss.

MAD.  8)
Cause of Injury: Lack of Adhesive Ducks.

Appelmoes??

Ik heb al bijna 2 jaar een M55, ook geen problemen.
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Hmmm misschien toch een M55 dan...

Iemand anders nog suggesties?

Appelmoes??

Ericson heeft goeie accu's schijnt het. Ze zien er ook vet slick uit 8)
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


PH

Quote from: Appelmoes?? on Fri, 2006-01-06, 18:56:36
Ericson heeft goeie accu's schijnt het. Ze zien er ook vet slick uit 8)

Ik geloof je direct wanneer je zegt dat ie er slick uitziet.
Ik zou het zelf niet weten namelijk.
Maar als het er ook nog es mooi uitziet dan is het inderdaad wel waardig om er eens een van dichtbij te bewonderen.