News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

Recensies

Started by Teunis, Fri, 2007-06-01, 14:59:39

Previous topic - Next topic

Teunis

Wat vinden jullie van recensies in het algemeen? Kopen jullie cd's op basis van recensies en heb je vertrouwen in bepaalde sites (bijv. DPRP, Progwereld, Prognose, etc.)? Vandaag las ik een recensie van de DVD van Neo 'Broadcast' en die wordt me toch een partij afgekraakt, terwijl ik 'm geweldig vind. Maar misschien ben ik wel bevooroordeeld, omdat er muzikanten in zitten van diverse favoriete bands van mij  ;D ;).
Lijkt me ook een goede voor het engelstalige forum, maar omdat 'Progwereld' nederlands is, plaats ik dit hier.

O ja, als je wilt lezen wat ik bedoel, hier is de link: http://www.progwereld.org/

Ga naar 'recensies' en dan naar 'Neo - Broadcast'
'I will surrender my heart to the sky
Oh, our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time'
-------------------------------------------------------
Toto - Wings of time (Kingdom of Desire)

PH

Tja, ik had het gelezen... :-\

Ik koop eigenlijk nooit op basis van recensies.
Maar ik lees de recensies wel.

Teunis

Ik volg de recensies van DPRP en Progwereld altijd wel. Als mijn nieuwsgierigheid gewekt wordt, ga ik op zoek naar samples op het net en als me dat wat lijkt, schaf ik het aan.
'I will surrender my heart to the sky
Oh, our love doesn't end here, it lives forever on the wings of time'
-------------------------------------------------------
Toto - Wings of time (Kingdom of Desire)

PH

De recensies van Progwereld zijn vaak gewoon ook leuk om te lezen en soms ontdek ik daardoor weer wat nieuwe bands.
Maar ik lees trouwens ook de iO Pages en daar staan ook behoorlijk wat recensies in, die zijn vaak minder interessant om te lezen omdat het lijkt even snel snel te moeten.
Maargoed...

Ja recenseren is sowieso ook leuk om zelf te doen vind ik. Ik hou ervan om muziek te beluisteren, te analyseren en erover te discussieren. Daarom zit ik ook bij dit forum. ;)

erik

#4
DPRP, Progwereld en iO Pages zijn mijn belangrijkste informatiebronnen. Maar ook Prog Archives en de "customer reviews" op Amazon.com

Recensies geven vaak wel een goede indruk en helpen je de weg te vinden tussen de vele releases en bands, maar kunnen er ook wel naast zitten en moet je soms met een korreltje zout nemen. Als je een bepaalde bron vaker leest dan leer je vanzelf de voorkeuren en manier van recenseren van een bepaalde recensist kennen en kan je het zelf wel in perspectief plaatsen.

Neo wordt door Progwereld inderdaad wel erg hard beoordeeld, terwijl het doel toch vooral is om met vereende krachten een breder publiek te bereiken, dat mag wel met wat meer sympathie worden bejegend! De opening van de recensie vind ik absoluut niet terecht:
QuoteNeo is een gelegenheidsformatie met daarin muzikanten van IQ, Arena, Pallas en Pendragon die samen nummers spelen van IQ, Arena, Pallas en Pendragon. Dit gegeven alleen al is te triest voor woorden toch? Gerespecteerde muzikanten die samen zichzelf coveren. Zouden ze nu samen nummers van Genesis, Pink Floyd en Yes coveren, dan zou ik daar nog wel begrip voor kunnen tonen, maar samen je eigen band coveren! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Volgens Clive Nolan is het een tribute voor de eigen bands en een mogelijkheid om op één dvd de beste Britse progbands van het moment te zien spelen...zucht.
Genesis, Yes en Pink Floyd hebben bekendheid genoeg (en ook tribute bands genoeg)!
We stare at our screens
All our lives
What a waste of eyes..