News:

contact: webmaster <at> shattered <dash> room <dot> net
write me a message if you are unable log in, if you need to recover your account, or if you would like to register a new account; also if the email address you used here before is not valid anymore.

Main Menu

"Waar komen jullie dan vandaan?" *muzieknootje*

Started by Appelmoes??, Wed, 2005-10-19, 22:28:01

Previous topic - Next topic

NijntjeRocks

Quote from: Appelmoes?? on Mon, 2005-10-24, 19:42:38
Oja, ik ben in de war met angel-saksisch :-X Maar wat is dan het verschil tussen saksisch en germaans?
Alles en niks, de verwarring zit em in de tijd van de noemer ;)

De germanen zijn tegenwoordig een verzamelnaam van de noordelijk centraal-europese volkeren.

De saksen waren ten tijde van het tweede duitse rijk de buren van de Keulen aan de westzijde en van de Bohemen aan de oostzijde en was gesitueerd net onder Brandburg en Berlijn langs de Elbe (de toenmalige staat Brandenburg) en in het zuiden had men Beieren.

In het duitse rijk van de rennaissance had men voor het eerst het verschil Nieder- en OberSachsen. NiederSachsen was ongeveer het huidige Noord-Duitsland met als westelijke grens Bremerhaven (rondom Berlijn en Magdenburg) En de Niedersachsen lagen ten oosten ervan met als Noordelijkste punt Pommeren (dat stukkie dat het huidige Polen scheidt van Pruissen)

Tussen de Sachsen en NL lag nog Niederrhein-Westfalen, wat er nu nog van over is is het huidige Westfalia, grenzende aan Twente (en de helft van de vlag en het wapen zijn het Twentsch Ros ;))

Het feit dat de Oost-Nederlanders ook Saksen worden genoemd stamt uit de vroege middeleeuwen (de eerste germaanse staten 4e en 5e eeuw) toen NL verdeeld was tussen de Franken grotendeels) en de Saksen in het Noorden (nog nieteens Overijssel). Onze vrienden de Lotharingen hadden ruzie met de Franken en vielen ter hoogte van Gelderland m.b.v. de Saksen het huidige NL binnen en hebben ook daar hun sporen achter gelaten.

Tot zover de geschiedenisles, met dank aan de Sesam Atlas bij de Wereldgeschiedenis deel 1 :)
Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

Little Angel

Bij nader inzien.....rood met zwart.....hebben jullie enig idee hoeveel er van die T-Shirts er bij het laatste concert zijn verkocht......dat past nooit in het fietsenhok!!!!! Op zoek dus naar een grotere locatie........
Ab Imo Pectore

NijntjeRocks

Quote from: Little Angel on Mon, 2005-10-24, 20:39:47
Bij nader inzien.....rood met zwart.....hebben jullie enig idee hoeveel er van die T-Shirts er bij het laatste concert zijn verkocht......dat past nooit in het fietsenhok!!!!! Op zoek dus naar een grotere locatie........
eh... ?? ???
Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

Appelmoes??

Quote from: Little Angel on Mon, 2005-10-24, 20:39:47
Bij nader inzien.....rood met zwart.....hebben jullie enig idee hoeveel er van die T-Shirts er bij het laatste concert zijn verkocht......dat past nooit in het fietsenhok!!!!! Op zoek dus naar een grotere locatie........
Verkeerde topic geloof ik :)
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Little Angel

Quote from: Appelmoes?? on Mon, 2005-10-24, 23:08:30
Verkeerde topic geloof ik :)

Tja, je hebt gelijk.......zoals ik al zei was het een nogal feestje bij het FVF in België, zal proberen wat beter op te letten, sorry!!!!
Ab Imo Pectore

JJ II

 
Quoteover het algemeen praten wij hier een beetje met een bekakte R. ( zelf zeggen wij  ZoetermeeRr)

Volgens mij praten ze in Zoetermeer gewoon Haags. [ik herinner mij een vent bij een Arena-concert, die riep: "nee, ik kom nie uit Duh Haag, ik kom uit Zoetahmeeah"]

Ik woon trouwens in Leiden (ook prima te doen naar de Boerderij), nadat ik 'groot' (1.79m) was geworden in Harderwijk.

Cyborg-Frask

Quote
Volgens mij praten ze in Zoetermeer gewoon Haags. [ik herinner mij een vent bij een Arena-concert, die riep: "nee, ik kom nie uit Duh Haag, ik kom uit Zoetahmeeah"

dat zou goed kunnen,  sommige in Zoetermeer praten wel een beetje Haags ja ^^ wij hebben hier veel mensen die in Zoetermeer wonen en vervolgens werken in Den-Haag.

ik ga wel eens op vakantie naar het oosten van het land ( bij Zwolle daaro ) en ik sprak daar eens met iemand. En ik heb 4 keer moeten vragen wat hij nou precies zei, ik verstond er geen moer van, zo binnensmonds en half afgemaakt. Maar hoe langer je met mensen met dialecten spreekt hoe meer je zelf ook zo gaat praten, dus na 3 weken op vakantie vroegen mijn ouders opeens veel vaker: "wat zeg je?" :-[

Appelmoes??

Quote from: Cyborg-Frask on Tue, 2005-10-25, 17:46:28
dat zou goed kunnen,  sommige in Zoetermeer praten wel een beetje Haags ja ^^ wij hebben hier veel mensen die in Zoetermeer wonen en vervolgens werken in Den-Haag.

ik ga wel eens op vakantie naar het oosten van het land ( bij Zwolle daaro ) en ik sprak daar eens met iemand. En ik heb 4 keer moeten vragen wat hij nou precies zei, ik verstond er geen moer van, zo binnensmonds en half afgemaakt. Maar hoe langer je met mensen met dialecten spreekt hoe meer je zelf ook zo gaat praten, dus na 3 weken op vakantie vroegen mijn ouders opeens veel vaker: "wat zeg je?" :-[
In Zwolle heb je wel erg veel verschil in hoe de mensen daar praten heb ik gemerkt in hte half jaar dat ik daar werk. Sommige praten zo plat dat ik zelfs niet verstond. En ik kan aardig plat...
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Lee-Anne

Ik kom ook uit Enschede en ben het zusje van Appelmoes??  ;)

Als 'k terug ben van mijn werk vanavond zal ik mijn profiel een beetje updaten enzo  ;D
Pepper's Ghost..

Invisible_Jen

Quote from: Lee-Anne on Fri, 2005-11-11, 15:28:14
Ik kom ook uit Enschede en ben het zusje van Appelmoes??  ;)

Als 'k terug ben van mijn werk vanavond zal ik mijn profiel een beetje updaten enzo  ;D


leuk en welkom dan maar  :) ;D (heb ik de eerste eer?)




PS: ik had me rot gelachen als je Nickname "kersengelei?? was geweest ofzo :D ;)

I have read all your letters
I know what you contain
I have dreamt your dreams....
_________________________________________
Member of the Web Holland :) (official Dutch Marillion Fanclub)

PH

Quote from: Lee-Anne on Fri, 2005-11-11, 15:28:14
Ik kom ook uit Enschede en ben het zusje van Appelmoes??  ;)

Als 'k terug ben van mijn werk vanavond zal ik mijn profiel een beetje updaten enzo  ;D

Ah nog meer appelmoes hiero.
Welkom welkom.

Iedereen is aardig voor elkaar hier, tja... behalve appelmoes?? eigenlijk... dus ja... ik weet niet wat we van jou kunnen verwachten...




;)

Appelmoes??

Quote from: Lee-Anne on Fri, 2005-11-11, 15:28:14
Ik kom ook uit Enschede en ben het zusje van Appelmoes??  ;)

Als 'k terug ben van mijn werk vanavond zal ik mijn profiel een beetje updaten enzo  ;D
Heeeeehe! Eindelijk :) Hoi zusje, welkom en veel plezier hier!
For some good reading visit:""Fluffy Kittens of DOOM"!

My drawings on MySpace


Lee-Anne

Quote from: PH on Fri, 2005-11-11, 16:51:30


Iedereen is aardig voor elkaar hier, tja... behalve appelmoes?? eigenlijk... dus ja... ik weet niet wat we van jou kunnen verwachten...




;)

;D Just wait and see  :-*
Pepper's Ghost..

NijntjeRocks

Nijntje=Miffy. Original Miffy: (in Dutch)

Lee-Anne

Pepper's Ghost..

The Fury

Why do you laugh at my hopeless appeal for your mercy?